25-27 sierpnia 2025 r.
Tematy przewodnie: nieprawidłowości dotyczące szacowania wartości zamówienia, opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert, przebiegu postępowania, oceny i badania ofert, zmiany umów.
Aż 18 instytucji może kontrolować udzielanie zamówień publicznych w urzędzie. Niezwykle ważne jest zatem poznanie nowych zasad kontroli oraz obszarów, w których może dochodzić do naruszeń. Prawo zamówień publicznych wprowadza wspólne regulacje dotyczące kontroli udzielania zamówień publicznych przez organy kontroli (art. 596-602), tworzy Komitet do spraw Kontroli Zamówień Publicznych (art. 493-499), nadaje nowe kompetencje Prezesowi UZP dotyczące współdziałania z organami kontroli (art. 469 pkt 23 i 24) oraz wprowadza zmiany w kontroli Prezesa UZP.
Celem szkolenia jest omówienie najczęstszych nieprawidłowości w stosowaniu nowych przepisów o zamówieniach publicznych w świetle wyników kontroli UZP, NIK, RIO oraz Instytucji Zarządzających, omówienie taryfikatora korekt finansowych przy zamówieniach dofinansowanych z budżetu UE – na przykładach aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz omówienie naruszeń PZP skutkujących odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za zamówienia publiczne, a więc do kierowników jednostek, osób zasiadających w komisjach przetargowych oraz osób odpowiedzialnych za ich stronę finansową.
Na miejsce szkolenia wybraliśmy Kazimierz Dolny – jeden z najbardziej urokliwych zakątków Polski. Spokój, zaduma i nowoczesność przeplatają się tu niemal na każdym kroku – atmosfera ta sprzyja nie tylko nabywaniu nowej wiedzy, ale również pozwala odpocząć po intensywnych warsztatach. Hotel Dwa Księżyce to jeden z najciekawszych architektonicznie obiektów w Kazimierzu, w nowatorski sposób łączący lokalną tradycję ze współczesnym stylem. To idealne miejsce na degustację regionalnych smakołyków i skorzystanie z tradycyjnej gościnności.